تحقیقات درباره سانحه هوایی پاکستان آغاز شد
نوشته شده توسط : zwembril

"۱۱ کودک و یک تازه عروس و داماد از جمله قربانیان این سانحه بوده‌اند"

اعضای هیات تحقیق درباره سانحه هوایی پاکستان، در حال بررسی و جستجو بین بازمانده و لاشه هواپیمایی هستند که روز گذشته (جمعه، ۲۰ آوریل) در نزدیکی اسلام‌آباد سقوط کرد.

در این سانحه تمام ۱۲۷ نفر سرنشین هواپیما کشته شدند.

گروه‌های امداد در طول شب در محل سانحه در حال فعالیت بوده‌اند و بیشتر اجساد را از بین بقایای لاشه هواپیما بیرون کشیده‌اند.

مقامات پاکستان گفته‌اند که جعبه سیاه این هواپیما نیز پیدا شده است.

براساس گزارش‌ها، بستگان عزادار قربانیان این سانحه در فرودگاه‌های کراچی و اسلام‌آباد تجمع کرده‌اند.

همزمان با آغاز تحقیقات درباره علت سقوط هواپیما، مقامات پاکستان اعلام کرده‌اند که رئیس سازمان هواپیمایی بوجاایر (مالک هواپیمای سانحه‌دیده) تا زمان مشخص شدن نتیجه تحقیقات، ممنوع‌الخروج شده است.

این هواپیما عصر روز جمعه، ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت)، در نزدیکی روستای حسین‌آباد در حومه اسلام‌آباد سقوط کرد. شدت سقوط هواپیما به حدی بود که خرابی گسترده‌ای را در منطقه به دنبال داشت، هرچند تاکنون گزارشی درباره تلفات احتمالی روستاییان منطقه منتشر نشده است.

ارشد محمود، از مقامات رسمی پاکستان، گفته است: "شرایط آب و هوایی خیلی بد بود. خلبان کنترل را از دست داده، هواپیما سقوط کرده و به زمین خورده است. بعد، در نتیجه شدت برخورد، دوباره به بالا پرتاب و منفجر شده و در نهایت، مثل یک گلوله آتشین سقوط کرده است."

علیم مقبول، خبرنگار بی‌بی‌سی در اسلام‌آباد می‌گوید که درخواست‌هایی برای تحقیقات درباره عمر ناوگان هوایی پاکستان و سازوکار تنظیم و تامین ایمنی هوایی مطرح شده است.

وزیر کشور پاکستان با اشاره به آغاز تحقیقات درباره این سانحه، گفته است که علت حادثه روز جمعه بررسی خواهد شد.

گفته شده است که ۱۱ کودک و یک تازه عروس و داماد از جمله قربانیان این سانحه بوده‌اند.

مدیران بوجاایر در کراچی گفته‌اند که در حال فراهم کردن شرایط برای اعزام یک نفر از خانواده هر یک از قربانیان به اسلام‌آباد هستند.

ابوجاایر یک شرکت هواپیمایی تجاری کوچک است که از سال ۱۹۹۳ میلادی در داخل خاک پاکستان فعالیت کرده است. فعالیت‌های این شرکت در سال ۲۰۰۱ میلادی به دلیل مشکلات مالی متوقف شد، ولی به تازگی دوباره از سر گرفته شده است.





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: